Köpekler Neden Kaka Yer

köpeklerin kaka yemesinin bir kaç nedeni  vardır  en büyük  neden ise  yaradan köpekleri kaka yeme özelliği ile donatarak  yaratmış diyebilirz . anne  köpek barınağı temiz tutmak yavruların derisini temiz tutmak ve hastalıklardan korumak için yavruların tuvaletlerini yiyerek  ve yalayarak temizler  bilimsel çalışmalarda tüm hayvanların tükürük ve salyasında yarayı cildi tedavi edici ekzimler bulunduğunu bildirmektedir.
İzlediğimiz belgeselerde sineklerin kilometrelerce uzaklardan insan ve hayvan dışkısının kokusunu alarak  o bölgeye geldiklerini görüyoruz sinekler çok hızlı mikrop taşıyan canlılardır anne köpek yavrularının kakasını yiyerek temizlemese idi  kokuyu alan sinekler yavruların bulunduğu bölğeye toplanıp başka bölgeden getirdikleri mikroplarıda yavru köpeklerin üzerlerine taşıyarak  yavru köpeklerin ölümlerinede sebep olabilirdi  anne köpeğinde yavruların kakasını başka türlü temizlemek gibi bir yeteneğide olmadığına göre barınağı temizlemek için yavru köpeklerin kakasını yemekten başka seçeneği yok gibidir  anne köpek yavru köpeklerin kakasını yiyerek temizlemese idi yavru köpeklerin derisinde ciddi anlamda yaralar oluşacak ölümlerde kaçınılmaz olacaktı.

Yavru köpeklerin annelerinden ilk öğrendiği davranış şekli kaka yemektir yavru köpekler annelerinin yaptığı temizliği gıda yemek beslenmek olarak alğılayabiliryorlar bazı yavru köpekler zamanla bu huyundan vaz geçsede bazı köpeklerde kalıcı huy olarak devam edebiliyor. köpeğiniz yavruladığında anne köpeğin yavrularının kakasını yemesini engellemeye çalışmayınız  aksi taktirde tüm yavruların cildi tahriş olup pislikten derilerinde geniş delikler yaralar oluşacaktır.

Köpeklerde kaka dışkı yemek yukarıda anlattığımız şekilde bir doğa olayı olduğu gibi  yanlış beslenmeden eksik ve yetersiz beslenmeden de kaynaklanır kalitesiz  köpek maması ile beslenen köpeklerde  kaka dışkı yeme olayıda sıkça  görünen davranış bozuklugudur . ayrıca  köpek maması kaliteli bile olsa iç parazit  tedavisi yapılmamış köpeklerde kaka yeme davranışları devam eder

Ayrıca köpek sahibi köpeğine tuvalet eğitimi verirken yanlış mesaj verir  örneğin köpeğiniz evde yanlış yere tuvalet yaptığında köpek sahibi köpeğin ensesinden tutarak köpeğin burnunu kakasına sürterek hayır hayır diye bagırır döver  aslında sahip bu davranışı ile  köpeğe şu yanlış mesajı vermektedir kakanı görmek istemiyorum mesajını verir sahibinden kakası için dayak yemek istemeyen köpek  kakasını sahibine göstermemek için kakasını yiyerek yok etmeye temizlemeye çalışır  bu şekilde kaka yeme özellğide köpeklerde gelişebilir. köpeğinize kakanı görmek istemiyorum mesajı yerine kakanı bu bölgeye yapmanı istiyorum mesajını öğretmelisiniz

köpeğim kakasını yiyor köpeğimin dışkı yemesini nasıl engellerim diyorsanız
1 - annesinden ayrılan evinize yeni aldığınız köpek kakasını yiyorsa köpeğiniz yemekten hemen sonra tuvaletini yapacaktır yemekten sonra köpeğinizi göz hapsine alın kakasını yaptığında köpeği başka odaya alın kakasının üzerine çay kaşığı ile üç kaşık gibi acı hardal yada acı sos dökün  köpeği tekrar  kakasını yaptığı odaya alın acı hardal olan kakayı yiyen köpek en geç bir hafta sonunda kaka yemekten vaz geçeçektir.

2 -  köpeğinize mutlaka 2 ayda bir iç parazit açısını düzenli olarak yaptırın
3 - köpeğinizi mutlaka kaliteli mama ile besleyiniz mama her bitişinde başka bir kaliteli mama ile değiştirerek besleyiniz tavsiye edeceğim köpek mamaları ise

royal canın köpek maması,proplan köpek maması, eukanuba köpek maması , hills köpek maması , birit köpek maması. bu köpek mamalarından asla vaz geçmeyiniz ayrıca köpeğinize ev yemeklerinden her bir yemek için 3 kaşıgı geçmemek şartı ile yemek saatinde mamasına karıştırarak verebilirsiniz  tavuk kemiğinden özellikle uzak durun  mamanız bitimine beş gün kala başka bir kaliteli mama alarak son beş günlük mamayı yeni aldığınız mama ile karıştırarak verirseniz köpeğiniz isal olmaz

4 - köpeğinizi  günlük 1 saat güneşlemesini sağlayınız