Köpeklerde Çiftleşme

köpeklerde ilk çiftleşme dönemi altı aylık iken olur  çiftleşme belirtileri vajinada büyüme kabarma olur damlalar şeklinde vajinada kanama görülür bazı köpeklerde kanama aralıkları uzun aralıklarla olduğundan fark edilmeyebilir  bunu tam öğrenmek için köpeğinizi  beyaz bir bez, kağıt ,selpak, havlu gibi malzemelerin üzerine oturmasını sağlayın bir kaç dakka sonra malzemede kan görürseniz  çiftleşme dönemi gelmiş demektir. çiftleşme yaşı dişilerde en uyğun 2 yaşında olmalıdır 2 yaşından önce çiftleşen dişilerde genelde ölüm vakaları sıkça görülür erkek köpeklerde ise çiftleşme dönemi 16 aydan küçük olmamalıdır daha küçük erkeklerde çiftleşme yapıldığında kendi ırkına göre boydan fark edilir derecede boy kısalması görülür tam bir büyüme göremezsiniz.  çiftleşme dönemi gelmiş dişileri kanamadan itibaren 25 gün erkek köpeklerden saklayınız koruma altına alınız

YUKARIDAKİ KİTLENME POZİSYONU OLMAZSA KÖPEKLERİN HAMİLE KALMA İHTİMALİ YOKTUR .köpeğinizin hamile kalmasını beklemeyin köpekler bu pozisyonda 20 dakka ile 30 dakka arası kilitlenmiş vaziyette kalır köpekler bir günde en az 2 defa an fazla günde 6 defa çiftleşebilir  yavru almak isteyenler kanama başlamasından sonraki yedinci  günden sonraki günler en verimli günlerdir daha önceki günlerde çiftleşme olsada köpeğin hamile kalma şansı yok gibidir. sağlıklı yavrular almak istiyorsanız erkek köpeğin ve dişi köpeğin aşılarının tam olmasına dikkat edin anne baba aşılı ise doğacak yavru köpeklerde aşılı doğar yaşama şansları daha yüksek olur . hamilelik dönemi 62 ile 65 gündür yavrular en az 3 ay emzirilmelidir yavru köpekleri üç aydan önce sütten kesmeyiniz . yeni bir köpek türü yaratmak için köpeğinizi başka ırk köpeklerle çiftleştirmeyin tüm ırklar denenmiştir günümüzdeki köpek ırklarının tamamı denenmiştir boşuna kaliteyi bozmayın köpeğinizi kendi ırkı ile çiftleştirmeye özen gösterin orjinal yavrulara daha çabuk sahip yuva bulabilirsiniz. .japon akita,alabay,afkan tazısı,alman kurdu,sibirya kurdu,rotweiller,goldenretriever,akbaş ,doberman lablador,bulmastif gibi büyük ırk köpekler bir batımda ( bir defada ) sekiz ile 11 yavru yaparlar orjinal kangal köpekleri 2 tane yavru yapar orjinal kangal köpekleri genelde kendi büyümüş yavrusu ile çiftleşmez  dobermanpincir ,şivava,pekines gibi küçük  ırk köpekler 2 ile dört yavru yaparlar . uzun tüylü köpekleri çiftleşmeden önce mutlaka 3 numara traş makinası ile traş ettirin  dogum sırasında ve sonraki 10 gün köpeklerden doğumdan dolayı kanama ve sıvı akartısı olur bu akıntı dişi köpeğin derisine zarar verecektir ancak traş edilmiş  kısa tüylü köpekler kendisini yalayarak daha rahat  temizler deri bozulmaları deri rahatsızlıkları görülmez uzun tüylü köpeklerde akıntı tüylerin arasında kaldığı için deride bozulmalar  yaralar oluşur. köpeğinizi çiftleştirdikten sonra aşı dönemlerinizde  veteriner hekime köpeğinizin hamile olduğu konusunda mutlaka uyarın genelde hamile köpeklerde bazı aşılar yapılması sakıncalıdır yavrulara zarar verebilir. köpekler doğumdan 2 gün önce kendine karanlık yer arar  genelde doğum bir günde biter 20 dakka ara ile yeni bir doğum meydana gelir   doğumdan sakıncalı bir durum görürseniz mutlaka veteriner hekime  baş vurunuz  doğum     yapacak köpeklerin yataçağı yerde asla çarşaf ,battaniye, havlu,gazete kağıdı gibi malzemeler bulundurmayın kalın geniş halıfileks ile anne anne köpeğin yatacağı yeri düzenleyin  köpekler hiç durmadan altındaki çarşaf  gazete gibi malzemeleri toparlayarak  yatma pozisyonu alırlar doğan yavrulardan çarşaf gazete gibi malzemelerin altında kalarak memeye süte ulaşamazlar ya açlıktan ya havasızlıktan ölürler  anne köpeği doğumdan 1 gün sonra güzelce  yıkayarak kurulayıp  yavruların yanına gönder . anne köpek karanlık ortamda bile yavrularını doğurur göbek bağını kimseden yardım almadan keser  anne köpek yavruların temizliğini yavruların kakasını yiyerek yapar asla bunu mudahale etmeyin  yavru köpeklerin 15 günlükken gözleri açılır. bulanık görürler  anne köpek zayıf yavruları yiyerek yada  memeden uzaklaştırarak öldürdüğü gibi bazende iyi beslenemediği içinde  süt yapmak içinde bir kaç yavruyu yiyere gözden çıkararır  bazı köpeklerde yavrularını kıskanıp yiyerek yok ederler.  yavrular 25 günlük olunca  mutlaka iç parazit aşısı yaptırın anneyide iç parazit yaptırmayı unutmayın iç parazit aşısı olmayan yavru köpekler genelde parazit  zehirlenmesinden ölebilir hamile köpeğin  yemek öğün sayısı artırılmalıdır yanlış beslenme yavrulara zarar verebilir tavuk kemiğinden özellikle uzak durunuz  temiz ve yeterli su bulundurun suyu üç öğün değiştirin yemek kaplarını düzenli temizleyin hamile köpek için önerecem köpek maması proplan köpek maması,royal canın köpek maması,hills köpek maması,eukanuba köpek maması ,birit köpek maması,dogchow köpek maması tavsiye edeceğim en iyi besleyici köpek maması emziren anne köpeklere günde bir yumurta mamasına katabilirsiniz ayrıca yediğiniz yemeklerden 2 şer kaşıgı geçmemek şartı ile ev yemeğini mamalarına ekleyebilirsiniz. yavru köpeklerin bulunduğu ortama asla erkek köpek yada başka dişi köpek sokmayın yavruların babası bile olsa diğer köpeklerin yavru köpekleri öldürdüğü sıkça karşılaştığımız durumdur  .    köpek eğitmeni  Mahmut çelik  0536 785 07 43 istanbul  tuvalet eğitimi yavru köpek eve geldiği gün başlar  tuvalet eğitimi kendi evinde  3 saatlik uygulamalı bir eğitim yapılır bu eğitim köpek sahibine ev ödevi olarak  verilir  köpek sahibi tuvalet eğitimini beş ile on ğün içinde kesin çözer  tuvalet eğitimi asla başka bir evde yada köpek eğitim çiftliğinde yapılmaz  tutarlıda olmaz  profosyonel yardım için 0536 785 07 43 nolu numaradan yardım alabilirsiniz  tasmalı ve tasmasız temel itaat ileri itaat eğitimi köpek altı aylık olunca başlar  sokak ortamlarında köpeğin yaşadığı ortamlarda yapılan köpek eğitimi ömür boyu kalıcı eğitim olduğu gibi verimli bir eğitimde olur  paranızında karşılıgını da  almış olursunuz   profosyonel yardım için köpek eğitmeni mahmut çelik ten yardım alabilirsiniz Gsm: 0536 785 07 43 istanbul