KÖPEK FITIĞI

KÖPEK FITIĞI: BELİRTİLERİ VE YAPILMASI GEREKENLER;

Fıtıklaşmış bir disk aslında köpeklerde görülen bir numaralı omurilik problemidir. İyi haber şu ki, köpeğinizin tamamen iyileşme şansı %95'e kadar çıkabilir. Ancak zamanında tedavi edilmezse bel fıtığının kalıcı omurilik hasarına yol açması mümkündür. Bu nedenle, köpeğinizde bel fıtığının olası belirtilerine aşina olmanız iyi bir fikirdir.

KÖPEK FITIĞI:
KÖPEK FITIĞI: BELİRTİLERİ VE YAPILMASI GEREKENLER;

KÖPEK FITIĞI: NEDENLERİ

İntervertebral disk hastalığı (IVDD), her bir omuru ayıran koruyucu disklerin parçalanması ile karakterize edilen dejeneratif bir durumdur. Bu yastıklama diskleri dejenere olduğunda, köpeğinizin omuriliğine baskı uygulayarak fıtıklaşabilirler. Omurilik sıkışması köpeklerde ağrıya ve diğer ciddi nörolojik belirtilere neden olur.

Normal köpek yaşlanma süreci, köpeklerde IVDD'ye ve bel fıtığına neden olabilir, ancak kısa bacaklı (kondrodistrofik) ırkların bu sorunları yaşamlarının erken dönemlerinde geliştirme olasılığı daha yüksektir.

Fıtıklaşmış diskler için en fazla risk altındaki köpeklerden bazıları şunlardır:

• Fransız Buldozerleri

• Dachshund'lar

• Pekingese

• Shih Tzus

• Tazılar

KÖPEK FITIĞI: İŞARETLER

Köpeğinizin bel fıtığı olduğuna dair işaretler, rahatsızlıktan felce kadar değişebilir. İşte köpeğinizin acil veteriner müdahalesine ihtiyacı olduğuna dair bazı işaretler:

• Geriye doğru kemerleşmiş

• İndirilmiş kafa

• Sert boyun veya uzuvlar

• Titreme, titreme veya kas spazmları

• hareket etmekte tereddütlü

• Dokunulduğunda seslendirme

• Yürürken uyumsuzluk veya zayıflık

• Pençelerin sürüklenmesi

• yürüyemiyor

• felç

• Ayak parmaklarında his kaybı

Köpeğinizin fıtıklaşmış diskinin ciddiyeti, 1-5'lik bir derecelendirme ölçeği kullanılarak değerlendirilir:

• 1. Derece: Köpeğiniz yürüyebilir ve başka herhangi bir semptom olmaksızın sadece acı çekiyor.

• Derece 2: Bir veya birden fazla uzuvda zayıflık var, ancak köpeğiniz hala yürüyebiliyor.

• 3. Derece: Köpeğiniz yürüyemiyor ama yine de uzuvlarını hareket ettirebiliyor.

• 4. Derece: Köpeğiniz felçli ama hala ayak parmaklarını hissedebiliyor.

• 5. Derece: Köpeğiniz felçli ve ayak parmaklarını HİSSEDİYOR.

Tanımlanmış beş şiddet seviyesi olmasına rağmen, köpeğinizin daha düşük bir derecenin belirtilerini göstermeden ileri bir derecenin belirtilerini sergilemesinin mümkün olduğunu not etmek önemlidir. Köpeklerde bel fıtığının klinik belirtileri her zaman doğrusal bir yol izlemez.

KÖPEK FITIĞI: NE YAPMALI?

Bu bel fıtığı belirtilerinden herhangi birini fark ederseniz, köpeğiniz bir veteriner nöroloğu tarafından görülene kadar köpeğinizi sandık dinlenmesiyle sınırlayın. Köpeğiniz zaten yürüme yeteneğini kaybetmişse bu acil bir durumdur; ertelemeyin.

Bir veteriner nöroloğu , fiziksel ve nörolojik muayeneler yaparak işe başlayacaktır . Köpeğinizin bel fıtığı olduğundan şüpheleniliyorsa, benzer sunumlara sahip diğer nörolojik durumları dışlamak için omurganın ileri düzeyde görüntülenmesi önerilecektir. MRG (manyetik rezonans görüntüleme), köpeğinizin fıtıklaşmış diskini kesin olarak teşhis etmenin tek yoludur.

KÖPEK FITIĞI: TEDAVİ

Çoğunlukla klinik belirtilerin ciddiyetine bağlı olarak, köpeğinizin bel fıtığının tıbbi veya cerrahi olarak tedavi edilmesi önerilecektir.

Medikal tedavi, ilk kez acı çekenler için erken evrelerde etkili olabilen, ağrı kesici ilaçlar, antienflamatuarlar ve kas gevşeticiler ile birlikte kafes istirahatinin bir kombinasyonundan oluşur.

Bununla birlikte, köpeğiniz daha konservatif tedaviye yanıt vermiyorsa, ileri evre belirtileri gösteriyorsa veya tekrarlayan bölümler geçiriyorsa, omurilik sıkışmasını gidermek için cerrahi müdahale gerekebilir.

Her durumda, köpeğinizin bel fıtığı ne kadar erken tedavi edilirse sonuç o kadar iyi olur. İlk sorun belirtisinde bir veteriner nöroloğuna başvurmanızı öneririz . Bu size yalnızca mümkün olan en iyi sonucu vermekle kalmayacak, aynı zamanda bel fıtığı gibi görünebilen diğer nörolojik hastalıkları da ortadan kaldıracaktır. Nörolojik durumlarla ilgili olan şey, birçoğunun benzer klinik belirtileri paylaşması, ancak çok farklı tedavi yolları ve prognozları olmasıdır.