Köpeklerde Kalp Hastalığı (Köpeklerde CHF)

Genel Bakış Köpeklerde Kalp Hastalığı

• Mitral kapak hastalığı, dilate kardiyomiyopati ve aritmiler, köpeklerde bulunan en yaygın kalp hastalığı türlerinden bazılarıdır.

• Öksürme, nefes darlığı ve düşük enerji kalp probleminin yaygın belirtileridir.

• Neyse ki, birçok kalp hastalığı türü ilaçlar, düzenli izleme ve yaşam tarzı düzenlemeleri ile iyi bir şekilde kontrol edilebilir.

• Köpeğinizin kalbi hakkında endişeleriniz varsa daima veterinerinizle konuşun.

Köpeklerde Kalp Hastalığı

Kalp hastalığı, özellikle Cavalier King Charles Spaniel ( mitral kapak hastalığına eğilimli ) ve Doberman ( genişlemiş kardiyomiyopatiye eğilimli ) gibi belirli soyağaçlarında köpeklerde nispeten yaygın bir sorundur .

Köpeklerde Kalp Hastalığı en yaygın kalp hastalığı türlerinden bazıları şunlardır: Mitral kapak hastalığı (MVD) Mitral kapak hastalığı, kalbin içindeki kapakçıklardan biriyle ilgili bir sorundur. Cavalier King Charles Spaniel , Dachshund ve bazı teriyerler gibi küçük ırklarda özellikle yaygındır . Dilate Kardiyomiyopati (DCM) Dilate Kardiyomiyopati, kalbin büyümesine, sarkmasına ve kanı düzgün şekilde pompalayamamasına neden olan kalp kasındaki bir zayıflıktır. DCM en çok Doberman ve Great Dane gibi büyük/dev cins köpeklerde yaygındır . aritmiler Bir aritmi, bayılma nöbetlerine neden olabilecek anormal bir kalp atışı ritmidir. Doğuştan kalp hastalığı Doğuştan gelen bir sorun, bir köpek yavrusu ile birlikte doğan bir şeydir. Konjenital kalp hastalığı genellikle oldukça ciddidir, ancak neyse ki, aynı zamanda nadirdir. Aşağıdakiler dahil olmak üzere birçok farklı doğumsal kalp hastalığı türü vardır:

• Patent duktus arteriozus (PDA)

• pulmonik stenoz

• Aort darlığı

• Atriyal septal defektler (ASD)

• Ventriküler septal defektler (VSD)

• Fallot Tetrolojisi

Perikardiyal hastalık Perikard, kalbin etrafında oturan ince bir zardır, bu nedenle perikardiyal hastalık, bu zarda ters giden herhangi bir şeydir.

belirtiler Kalp problemleri aşağıdaki gibi semptomlara neden olma eğilimindedir:

• Öksürme

• Nefes darlığı, ağır nefes alma veya aşırı nefes alma

• Uyuşukluk (düşük enerji)

• Egzersiz intoleransı (yürüyüşlerde yavaşlama)

• Bir kalp üfürüm (veterineriniz tarafından duyulacak)

• Çökme/bayılma

• Kilo kaybı

• karın şişliği

Veterinerinizle ne zaman iletişime geçmelisiniz? Köpeğinizde kalp sorunu belirtileri varsa daima veterinerinize başvurun, köpeğiniz nefes almakta zorlanıyorsa hemen onlarla iletişime geçin .

Tedavi Köpeğinizin ihtiyaç duyduğu tedavi, tamamen sahip oldukları kalp probleminin türüne bağlı olacaktır. Belirli bir kalp hastalığının tedavisi hakkında daha fazla bilgi için yukarıdaki bağlantıları izleyin . Bununla birlikte, yaygın tedaviler şunları içerir:

• izleme. Bazı kalp rahatsızlıklarının erken evrelerde tedaviye ihtiyacı yoktur. Bununla birlikte, durum buysa, veterineriniz sizden köpeğinizi izlemenizi ve düzenli kontroller için geri dönmenizi isteyecektir.

• İlaç tedavisi. En yaygın kalp hastalığı türleri ilaçlar, dikkatli izleme ve yaşam tarzı değişiklikleri ile yönetilebilir. Kalp ilaçları köpeğinizin problemini tedavi etmeyebilir, ancak ilerlemesini yavaşlatabilir ve semptomları azaltabilir. İlaçla bile çoğu kalp hastalığı türünün zamanla giderek kötüleştiğinin farkında olmak önemlidir.

• Ameliyat. Ameliyatla tedavi edilebilecek belirli kalp hastalığı türleri (çoğunlukla nadir, doğuştan sorunlar) vardır. Ameliyat çok başarılı olabilir, ancak yalnızca belirli kalp hastalığı türleri için yararlıdır. Kalp ameliyatının önemli riskleri olduğunu, pahalı olabileceğini ve genellikle yalnızca uzman bir veterinerlik merkezinde yapıldığını bilmek önemlidir.

önleme Köpeğinizin doğduktan sonra kalp hastalığına yakalanmasını önlemek için yapabileceğiniz pek bir şey yoktur, ancak kalp hastalığının ebeveynlerden yavru köpeklere geçmesini önlemek için oluşturulmuş birkaç farklı kalp tarama programı vardır. Bir köpek almayı düşünüyorsanız, araştırmanızı yaptığınızdan ve seçtiğiniz cins için hangi taramanın gerekli olabileceğini kontrol ettiğinizden emin olun.

Maliyet Kalp hastalığı tedavisi, özellikle genellikle ömür boyu izleme ve ilaç tedavisi gerektirdiğinden çok pahalı olabilir. Mali durumunuz, tedavi maliyeti ve köpeğiniz için neyin doğru olduğunu düşündüğünüz hakkında veterinerinizle açıkça konuşmanız önemlidir. Genellikle birden fazla tedavi seçeneği vardır, bu nedenle sizin ve köpeğiniz için biri işe yaramazsa, veterineriniz başka bir tedavi önerebilir. Herhangi bir hastalık belirtisi başlamadan önce, köpeğinizi alır almaz sigortalamayı düşünün . Bu, onlara bakmak için ihtiyacınız olan tüm desteğe sahip olmanızı sağlayacaktır.

Köpeklerde Kalp Hastalığı